divendres, 22 d’abril del 2011

Dies 75 - 78: Endavant

En record del meu avi Joaquim, que des del meu cor i d’algun racó del cel on ara està podrà seguir més tranquil·lament el viatge.

El millor d'estar viatjant sense tenir un camí marcat és que pots agafar qualsevol tren que passa i pujar-hi. I això hem fet aquests últims dies, aprofitar les oportunitats que s'anaven presentant sobre la marxa.
Dalt d'un autobús vam conèixer una professora d'anglès xinesa que ens va convidar a casa seva per participar en una de les seves classes. I ja ens tens a nosaltres un diumenge al matí davant de sis nenes de 13 anys timidíssimes, que s'amagaven pel jardí perquè els feia vergonya parlar amb nosaltres. Al final vam aconseguir saber els seus noms i la seva assignatura preferida de l'escola: "computers". Per agrair-nos-ho, la Huan Lun Yuan, la professora, ens va convidar a dinar una mena de sopa de dumplings (com uns raviolis farcits de carn).

A la tarda vam decidir anar a visitar Menhun, el poble en si no era gran cosa, però vam veure que la carretera estava plena de joves portant a noies molt ben vestides amb les seves motos, així que vam parar-ne un que anava sol i ens va portar a tots dos cap a la meta: un festival dai enmig d'un camp d'hivernacles, amb dones molt elegants ballant, parades de pintxos, tómboles i casetes de tir. Sense saber com vam acabar en mig d'una taula plena de dais, cantant, ballant, aplaudint i bebent licor; encara ara no sabem si celebràvem un casament o era la ressaca de la festa d'any nou.

Volíem aprofitar per veure els poblets del costat, però no llogaven motos ni bicicletes, així que vam decidir tornar. Per anar a Jinghong no hi havia bus directe, però l'Arnau va intentar escriure en caràcters xinesos el nostre destí i no ho deuria fer tan malament perquè no van passar ni deu minuts que un camioner es va aturar per portar-nos molt amablement de tornada a la ciutat mentre ens explicava en mandarí coses sobre la vegetació de la zona. L'únic que vam entendre era que hi havia molts plataners...

A la nit al Mekong Cafe vam veure un missatge d'un tal Juan que buscava gent per fer una excursió i vam decidir trucar-lo. L'endemà estàvem lligant cinc bicicletes a la baca d'un autobús per tornar a Menhun (qui ens ho havia de dir) i ja tens a un navarrès, una quebequesa, una xinesa i dos catalans pedalejant perduts per carreteres sense indicacions intentant buscar un llac que no vam saber trobar. Malgrat tot, vam trobar temples amagats, vam viure una tempesta tropical tancats dins una botiga de mòbils sentint com tot el poble cridava quan va marxar la llum i vam aprendre que, a vegades, tot és més senzill del que sembla i que el món, per sort, encara està ple de bona gent.

Punt i a part. Estem intentant seguir com podem el Barça, malgrat els últims resultats no acompanyin.

1. Veig que no feu vacances de fer vacances ni per Setmana Santa :). Una abraçada i per cert, si no m'equivoco, moltes felicitats Arnau!
    Ernest

Visca el Barça!

2. Hola guapos el viatge és fantàstic m´ho passo molt bé llegint i mirant les fotos. Demà es Sant Jordi i per tant PER MOLTS ANYS ARNAU.
    Ah! esperem una nena, de moment tot bé.
    Una forta abraçada al dos.

La tieta

3. No deixeu de fer tot allò que us omplir com a persones, descobriu el mon i seguiu enriquint una forma de ser i de fer que ens fa sentir tanta satisfacció.
    Moltes felicitats Arnau un peto i una abraçada.

4. FELICITATS ARNAU! I HOLA LAURA!
    Una abraçada, Joan i Alícia

5. Les fotos son maquissimes! Us envio molta energia per els moments que ho necessiteu. una abraçada forta a tots dos!! Feliç Sant Jordi!!

Estefa

6. Per molts anys Arnau!!!

Us envio una forta abraçada a tots dos!!

Pau P.

7. Laura t'acompanyo en el sentiment. M'acabo d'enterar ara.

Estic fora i fins ara no ho havia vist, quan torni a VLC. us escric un mail pels dos.

una forta abraçada energètica per a tu Laura,
    i molts petons d'aniversari per a tu Arnau

Núria

8. Moltes gràcies a tots per les felicitacions i abraçades!