dilluns, 22 d’agost del 2011

Les illes del drac

Baixem de les muntanyes fins al Golf de Tonkin per contemplar un dels paisatges més fascinants del planeta: la badia d'Halong. Imagineu-vos un mar d'aigues verdes esquitxat per prop de 2.000 illes de pedra calcària que, segons la llegenda, dibuixen la cresta d'un drac que s'endinsa en el mar després d'haver ajudat al poble vietnamita a véncer als invasors xinesos. La badia és immensa i, fins i tot, la boira li dóna un toc de misteri que la fa encara més espectacular. El paisatge seria gairebé idíl·lic, si no fos per les desenes de vaixells que naveguen per la zona i resten una mica de màgia a la famosa i turística badia d'Halong.
Nosaltres vam navegar per la badia durant dos dies a bord del Vega Cruise. Des de la seva coberta vam veure l'alba (el sol no perquè estava emboirat) a les 5.15h del matí i a la tarda ens servia de trampolí per saltar a l'aigua i refrescar-nos després d'haver remat en un kayak doble entre les illes .També vam visitar la cova més gran, la Surprising Cave, i vam pujar les 400 escales que condueixen a la pagoda que hi ha al cim de la illa de Titop per contemplar les vistes, llàstima que se'ns va posar a ploure just en aquell moment.
Hem de dir que, després de passar-nos una bona estona preguntant preus per fer les sortides a Sapa i Halong Bay, l'agència Vega Travel (recomenada al foro de viajeros) va complir amb les expectatives: al trekking, un paisatge preciós, una guia molt simpàtica i un allotjament "homestay" molt autèntic i al vaixell, 14 passatgers, 2 "cucarachas" i 0 rates. Bona elecció Àlex!